Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
- Detalji
- Autor Mustafa Cerić
- Kategorija: Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
Kada smo razmišljali o pokretanju magazina Illuminatio/Svjetionik/Almanar, imali smo na umu da se ljudska historija sastoji od misli i akcije. Misao kod čovjeka pokreće volju za uspjehom (al-nadžāḥ) „ovdje-i-sada“, a akcija kod čovjeka proizvodi nadu (al-ridžāʼ) za priznanjem i nagradom (al-adžr) „tamo-i-onda“.
- Detalji
- Autor Mehmed A. Akšamija
- Kategorija: Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
- Izvorni naučni rad
Namjera ove analize je započeti raspravu o nekim dijelovima povijesti onog što se deklarira ili titulira kao „islamska umjetnost“ u kritičnom okviru kako okcidentalno-vesterniziranih tako i nekih muslìmānskīh teorijskih pogleda. Analizom i postavljanjem granica u skladu s prevladavajućim autoritetima, pridonijet će se vitalnim modalitetima diskursâ qadar/ṣināʿata, koji su rezolutno ìslāmskī i u skladu s izvorištem (ar. al-mardžaʿili al-maṣdar).
- Detalji
- Autor Ferid Muhić
- Kategorija: Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
- Pregledni stručni rad
Treći, završni dio ove studije, analizira odnos Bošnjaka i Bosne kroz interakciju tri hronološki i problemski povezana procesa. Prvim postupkom, definiranim kao ‘arheologija politike zaborava’, rekonstruiraju se, u svim dosadašnjim istraživanjima potpuno zapostavljeni, aspekti geneze historijskih i političkih faktora projekta negiranja Bošnjaka kao posebnog naroda/nacije, brisanja njihovog historijskog imena, naziva jezika te etničkog, duhovnog, kulturnog i državotvornog identiteta. Drugo, razmatra se pitanje odnosa Bošnjaka kao naroda/nacije i Bosne kao njihove matične države, koju su oni stvorili i odbranili, iz generalne problemsko-teorijske perspektive kao i iz novijih zbivanja i aktuelne situacije.
- Detalji
- Autor Ingeborg G. Gabriel
- Kategorija: Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
- Pregledni naučni rad
Ovaj članak zalaže se za oživljavanje međureligijskog dijaloga o etici i zakonu kao instrumentu mira i pomirenja. Dok je prvu fazu međureligijskog dijaloga obilježila značajnu istaknutost ovih tema, one su u drugoj fazi postale manje važne. Ovo treba ispraviti iz dva razloga. Teoretski je racionalnost dogmatskih ili sistematskih uvida (kakva se nalazi u svim vjerskim tradicijama) uglavnom isključiva, dok je racionalnost etike, također religijski utemeljene etike, u osnovi inkluzivna - stoga je otvorena za dijalog.
- Detalji
- Autor Juan R. I. Cole
- Kategorija: Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
- Izvorni naučni rad
Ovim člankom autor istražuje značenje korijena k-f-r u Kur'anu, dovodeći u pitanje praksu prevođenja imenice kāfir kao „nevjernik“. Autor tvrdi da postoje razlike između idiomatskog frazalnog# glagola kafara bi-, koji uistinu znači odbiti ili nevjerovati, i prostog neprelaznog glagola kafara i njegovih glagolskih imenica koje se u Kur'anu koriste na mnogo različitih načina. Ova polisemija se istražuje kroz kontekstualna čitanja kur'anskih poglavlja. Autor tvrdi da se imenica kāfir, za razliku od glagola kafara, koristi samo u pogledu sljedbenika tradicionalnog politeizma i modificirana je u odnosu na Jevreje i kršćane. Također, autor otkriva mogući utjecaj grčkog i latinskog poimanja arapske riječi kafara.
Ključne riječi: kafara, paganus, Kur'an, islam, politeizam.
- Detalji
- Autor Feisal Abdul-Rauf
- Kategorija: Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
- Stručni članak
Mi muslimani smo naučili slijediti Sunnet Poslanika, njegov život i njegovu praksu. Prvi koraci u tome su obavljanje namāza kao što je on obavljao, davanja zekāta jednako velikodušno i na vrijeme kao što je on to radio, obavljanje hadždža i ʿumre kao i on. Na taj način mi izvršavamo obrede naše vjere.
- Detalji
- Autor Ahmed Kulanić
- Kategorija: Svezak 2, br. 1; godina II; proljeće 2021
Djelo Budućnost islama, prema autoru, nastalo je iz pobude i pokušaja ponovne izgradnje odnosa Zapada s muslimanskim svijetom, posebno u svjetlu politike tadašnjeg američkog predsjednika Baracka Obame i njegove politike za „novim putem naprijed“ (str. 6) nakon njegovog „historijskog govora“ u Kairu - kako su to prenijeli zapadni mediji.